3 Eylül 2015 Perşembe

Aile için veganlık ölüm demekse

Bugünkü yazıyı sadece et tüketen ananesini(bizim orda ananeye anane denir.) yola getirmiş, toplu yemeklerde benim için de bişeyler hazırlamaya başlatmış bi insan olarak yazıyorum.
Evet, hala ölüm olduğunu düşünüyor.
Evet, her halükarda din konusu masaya geliyor.
Evet, hala bütün akrabalar birlik olup beni ayıplıyor, sözde düzeltmeye çalışıyor.
Yani Berlin* de doğmadığınıza üzülmek için bir gün daha.
Din konusu çok çetrefilli olduğundan buralarda girmeye hiç niyetim yok ama müslüman ve vegan olan bi arkadaşım çok güzel birşey söylemişti:
"Kuranda hayvanları incitmeyin diyor, bende öyle yapıyorum."
Bence bu akrabalara sunulacak güzel bir argüman tabi biz hayvanlardan üstünüz, inekleri de yiyin demiş dicekler ona da siz bişey bulursunuz artık.
Ben genelde aynı şeyi diyorum ben yemek yicem diye kimse ölmek zorunda değil, ceset yemek istemiyorum.Tamam aynı değiliz ama eşitiz onlar da acı çekiyor.Eğer yeterince bilgili olursanız ve sorularına sabırla cevap verirseniz bir yerden sonra sunacak birşeyleri kalmıyor ve kabullenmeye başlıyorlar.
Veganca cevap verme 101: Protein eksikliğinden öleceğinizi söyleyen ve proteininizi nerden aldığınızı soran insana bi insanın günlük protein ihtiyacını ve bi tabak fasülyede ya da herhangi bi bakliyatta ne kadar protein olduğunu sorun.
B12 nin hayvansal olduğunu söyleyerek veganlığı çökertmeye çalışan insana B12 nin tam olarak nasıl ve kim tarafından üretildiğini sorun.
Ve eğer vegansanız lütfen lütfen bunların cevabını biliyor olun.Şu an çok yorgunum ama sorun anlatayım.
Ailem sürekli olarak hayvanlara insanlardan daha çok değer verdiğimi söylüyor aksine de inanacaklarını pek sanmıyorum sokaktaki kedilere on saatimi ayırabildiğim halde annemle on dakika düzgün bi muhabbet yürütmeyi başaramamızda bunun büyük bi etkisi olabilir tabi.
Diyceğim odur ki rahat olun, ferah olun.İnsanlar nelere nelere alışıyor sizin vegan olmanıza mı alışamıyacaklar!
Burdan tatar yemeklerini benim için veganize eden ananeme selamlar!


*Yazar orda Berlini herhangi bi sebebe bağlı olmaksızın gayet nedensizce Berlindeki vegan seçenek bolluğuna ve akraba sorunsalı olmamasına ithafen söylemiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder