29 Ağustos 2015 Cumartesi

Düşük bütçeyle vegan olmak

Mutlu uluslararası vegan "junkfood" günü!
İnstagrama ivjfd15 yada veganjunkfoodday yazarsanız insanların yurtdışında ne kadar da şekil bi şekilde vegan yaşadığını görebilirsiniz.Vegan restorant/kafeleri geçtim vegan marketler, hatta hatta bakkal var bakkal.Bizdeki bakkal amcaya desem o ney lan yumurta veriyim mi der.Gerçi babamla müthiş bi aşama kaydettik az önce vegan pizza sordu adam, kadın mal gibi kaldı ve araya girip ben açıklama yapmak zorunda kaldım ama olsun.Gene de inatla peynir koymaya çalıştılar o ayrı.
Şimdi vegan deyince insanların ilk sorduğu soru (türk milletinin genel huyudur) hiç mi et yemiyorsun?(Ama bak hiç mi hiç yemiyorsun?)Peki peynir?Bari süt içseydin.Bal yiyosundur aa ama o da hayvansal.Peki yoğurt?Ama o birsürü işlemden geçiyor süt sayılmaz onu yersin.Konuşma böyle uzuyor anlayacağınız.Ama veganlığı bilen biriyle konuştuğunuzda bu sefer vegan olmanın pahalılığından dem vuruyor.Ee adam bitkisel süt, tofu, avokado, kinoa, chia biliyor.Bunlar da ortalama bi öğrencinin karşılayacağı şeyler değil afedersiniz.
Peki ben ne yapıyorum?Bakliyat arkadaşlar, sebze, meyve.Yurtdışından bi artımız bizde neyin mevsimiyse o meyve gayet ucuz.Yurtdışındaysa kaliteli meyve her halükarda pahalı.Bitkisel sütü evde yapıyoruz youtube a how to make rice milk yazarak ne kadar kolay olduğunu görebilirsiniz.Ya da badem sütü istiyorum derseniz, çiğ bademi bi gece suda bekletip, sıcak suya sokup kabuklarını ayıklayıp bikaç bardak suyla blender dan çekerek badem sütünüzü elde edebilirsiniz, kalan posayla peynir yapabilir, salatalara, poğaçalara katabilirsiniz size kalmış.Uygun fiyatlı tofu alternatifi için Nohut tofusu.
Ben açıkçası chia yerine keten tohumu kullanıyorum, fiyatlar baya uçuk çünki.Kinoayı da alıyorum ama aşırılı idareli kullanıyorum.Yani uzun lafın tatlısı bişeyler bulunuyor sevgili okuyucu.Hazır bi aylık tatilimden dönüp yas tutarken yaptığım peyniri, yoğurdu, tofuyu fotoğraflamaya çalışayım da onların da yazısı gelsin.Vegan günler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder