12 Eylül 2015 Cumartesi

Vegan kurabiye tarifi(aşırı kolay,iki malzemeli)

Merhaba merhaba
Ülkeyi nasılda bok götürüyor değil mi?*
Açıkçası kaç gündür ne bişeyler yazasım ne tivitıra giresim ne de instada dolanasım vardı.Lakin bugün kurabiye yaparken inatla tarif sözü verdiğimi hatırladım ve tozlu fotoğraf makinemi unutulmuşlar rafından çıkardım.Kurabiye o kadar o kadar basit ki lan bizi mi yiyon diyebilirsiniz.Valla denemesi bedava!
Zaten iki tane malzeme lazım ,tabi opsiyonel bi iki tane malzeme de var ama gene siz bilirsiniz.

Vegan kurabiye tarifi
Malzemeler
~Yulaf ezmesi(Şu kahvaltıda falan dediğimiz)
~Kocaman bir muz(ya da iki küçük muz)
Ta taa...Bu kadar



 Öncelikle bi kap yulafla işe başlıyoruz.
 Ve kendisini çok az kakaoyla(opsiyonel) blenderdan geçiriyoruz.Daha fantazi daha güzel blenderlarınız varsa onlardan geçiriniz.
Vee kısa sürede bu görüntüyü elde ediceksiniz.30 snde hazır yulaf unu!
Sonra bi kapta bi yada iki(size kalmış büyük iki muzda kullanabilirsiniz, ben takılmam böyle şeylere.) muzu soya sütüyle eziyoruz tamamen opsiyonel ama güzel vanilyamsı bi tat veriyor.
 Unumuza ekliyoruz.Tam bu aşamada herhangi bi tatlandırıcı beyaz şeker de dahil katabilirsiniz.

 Bu tamamen benim açlığımdan kaynaklı ama iki kaşık fındık ezmesi bu kurabiyeyi bambaşka bi boyuta taşıyor.
 Sonra çılgınca karıştırıyoruz ama karıştırmaya başlamadan fırını 200 e yakın bi dereceye getiriyoruz.
 Herhangi bir tepsiye yağlı kağıt serip ister kaşıkla, ister de mutfakta o el kirlenecek arkadaş derseniz elle şekil verip tepsiye diziyoruz.
 Benim o iki tanesi özellikle büyük, kahvaltı edemezsem o ikisini alıveriyorum yanıma.(dışarda vegan kahvaltı bulma zorluğu)
 Sonra tatlış tatlış koyuyoruz fırınımıza.
Ben bi eşeklik yani deney yaptım ve yarım saatten biraz fazla kadar pişirdim gene de güzeldi ama az sertti.Fırınınıza göre değişmekle birlikte 20 bilemedin 25 dakika civarı ideal.
 Bu da sonuç az buçuk yakmaya yaklaştığım için kardeşim kestaneli olduğunu sandı ahahah dediğim gibi siz çok pişirmeyin, eğer malzeme miktarları size uymazsa kafanıza göre değiştirmenizde hiç bi sakınca yok.Tarif o kadar basit ki istediğiniz yere çekebilirsiniz mesela damla çikolata katmak gibi enfes oluyor.
Bi dahaki post badem peynirim hakkında olacak.Umalım ki resmini çekmeyi unutmam.
Umarım denersiniz vegan günler!
*ülkeyi bok götürmesine çözümüm
Tamam tamam belki benim çözümüm değil ama ne zaman ülkede bok gibi şeyler olsa bu karikatür aklıma geliyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder