27 Ağustos 2015 Perşembe

Etik Vegan

Dünyadaki vegan/vejetaryen nufüs için şu yazıya bakabilir, Türkiye'deki sayıyı belirlemek için başlatılan çalışmaya katılabilirsiniz: http://tvd.org.tr/dunyadaki-vejetaryen-vegan-nufusu/
Peki neden vegan olunur? Herkes hayvanları ya da doğayı düşünerek vegan olmuyor ne yazıkki.Özellikle bazı dünya starı koca popolu ablaların (isim vererek rencide etmek istemiyorum.)
"vegan diyeti" uygulayarak kilo verdiğini açıklamasından beri veganlık da dukan diyeti tadında bişey oluverdi.Kilo vermek için kısa süreli uygulayan insanlar falan var, ki o kadar da kötü bişey değil ne kadar az et yenirse o kadar az cana kıyılır.Tabi veganlıkla türlü türlü hastalığı yenen kanserinden, egzamasından, migreninden kurtulan insanların örnekleri de çok.
Ben etik veganım.Yani veganlığı et yemekten hoşlanmadığım ya da kilo vermek için yada bilimum başka sebepler için seçmedim.Sadece tavuk yiyordum zaten(onu da son dönem bırakmıştım, bi yemekte önüme tavuk boynu koyulunca lan ben ne yiyorum diyip iki gün aç gezmiştim.) ama peynirsiz yaşayamam diyen bi insandım.Yani geçişim nispeten kolaydı ama pek de yumuşak olmadı.Özellikle tatar bi aileden geldiğim ve çılgınlar gibi et tükettikleri için, akrabalı buluşmalarda toplu bir beni ayıplama, düzeltmeye çalışma faslı oluyor.Ha diğer insanların tepkisi derseniz daha yeni İzmir'e yaptığım gezimde hiçkimse lan ölürsün demedi, kibarca nedeni soruldu genelde.(alışık olmayan bünyemde beklenmedik etki yaptı tabi.)Lakin ulaşımı otostopla sağladık ve bizi yanına kabul eden abimizle(ki kendisine bi saat veganlığı anlattım.) bi yemek molasında şöyle bir konuşma geçti:
Bizi götüren abi:Şu arkadaş vekan mı ne öyle bişeymiş etsiz yumurtasız falan bişeyin var mı?
Şipariş alan abi:Kavurma var abi.
B:Olum vekan diyom et süt yumurta hiçbişey olmıcak.
Ş:Abi dalga mı geçiyon ben bi karışık sac getireyim de kız kendine gelsin.
Tabi bunu söylerken bana da bakıyor bi yandan, sanırsın hastalıklıyım.Ha sonuç derseniz şarap tatmaya giden ben kuru pilav yedim.Kültür şoku üstüne kültür şoku.Neyse konudan fazlaca sapsam da geri dönmesini de şeyederim.Evet, etik vegan diyorduk, kuru pilav diyorduk.Efendim şimdi etik vegan şöyleki kendini düşünmeksizin hayvanları düşünerek, hayvanların bizden daha düşük bi seviyede olmadığını sadece bizimle aynı anda aynı dünyada bulunma şanssızlığını yaşadığını kabul etmektir.Aynı değiliz, ama eşitiz.Onlar da bizim gibi yaşıyor, görüyor, aile kuruyor, seviniyor, üzülüyor.Sırf yapabiliyor olduğumuz için onları öldürüyoruz, işkence ediyoruz, ne kadar yaşayacaklarına karar veriyoruz, sütünü çalıyoruz, bebeğini alıyoruz, derisini yüzüyoruz, üstlerinde deneyler yapıyoruz, eğlence amaçlı kullanıyoruz. Etik vegan bunların hepsine karşı çıkan kişidir, bu eylemlerin hiçbirine ortak olmaz.(getirdiği faydalar da cabası.)Önümü alamadılar gene bugünlük bu kadar.Vegan kalın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder